Stoelmassage part.
                                          

Omhoog

    

Stoelmassage voor particulieren


Op een speciaal ontworpen massagestoel worden de rug, de schouders, armen, hoofd en nek behandeld, waarbij ik specifiek aandacht besteed aan spanningsgevoelige gebieden. Het resultaat; cliënten die goed in hun vel zitten met minder kans op klachten.
Ik bied maatwerk voor iedereen, zodat de massages altijd aangenaam en functioneel zijn. Juist de individuele benadering in mijn massage werk vergroot het resultaat. De massage neemt ongeveer 20 minuten in beslag.  

     

De behandeling wordt door de kleren heen gegeven. Op een speciale stoel worden hoofd, nek, schouders, rug, heupen, armen en handen behandeld d.m.v. drukpuntmassage voor het verminderen van stressklachten en de bevordering van optimale doorstroming, ontspanning en versterking.

Deze massage wordt afgeraden bij vrouwen die zwanger zijn of bezig zijn zwanger te worden, mensen die medicijnen gebruiken die het zenuwstelsel beïnvloeden, kneuzingen, verwondingen, ontstekingen, hernia en burn-out.

Drukpuntmassage

De term drukpuntmassage is algemeen voor zowel acupressuur als shiatsu. Het duidt meer expliciet aan dat er een verschil is tussen massage en drukpuntmassage. Bij drukpuntmassage is geen tussenstof vereist en maakt men geen glijdende bewegingen over het lichaam, zoals in de sport- en klassieke massage.

Stiltepunt en drukpuntmassage

De verschillende vormen van drukpuntmassage zoals acupressuur, shiatsu en stoelmassage kenmerken zich door het zogenaamde ‘stiltepunt’ of ‘omslagmoment’ tijdens het drukken. Dit stiltepunt bij drukpuntmassage is vergelijkbaar zoals dat ook bij inademen en uitademen gebeurt.
Doordat bij drukpuntmassage de masseur ritmisch druk uitoefent met duimen of vingers, gaat deze druk als vanzelf synchroon lopen met het ritme van de ademhaling van degene die wordt behandeld.  

            

Het omslagpunt van drukpuntmassage

Tijdens het omslagmoment van druk uitoefenen en druk loslaten, is er een moment van geen beweging, die wanneer nodig, tot enkele seconden kan worden vastgehouden. Juist in dit stiltemoment stemt de masseur zich optimaal af op de spanning die zich voordoet in een drukpuntmassage punt.  Als dit goed, herhaaldelijk en ritmisch wordt uitgevoerd zal de spanning zich ‘overgeven’. Door met drukpuntmassage spanningspunten strategisch te behandelen, kan men vele klachten opheffen.

De resultaten die na 4 à 5 massages kunnen worden bereikt:

Je kunt je beter en langer concentreren en je bent meer alert
Je voelt je minder vermoeid en je ervaart daardoor minder druk
Je krijgt meer zelfvertrouwen en meer controle over je gemoedstoestanden
 Je kunt in dezelfde tijd als voorheen beter en meer presteren
Je  hebt een beter humeur waardoor je beter kan communiceren en samenwerken
 Eventuele klachten van bijvoorbeeld rug, schouders, armen of polsen verminderen

Vitamine Aandacht en Effectief

Stoelmassage bevordert de gezondheid, verhoogt de vitaliteit en daardoor het gevoel van welbevinden. 

Uit ervaring en uit enkele studies blijkt inmiddels dat stoelmassage zowel subjectief als objectief verbetering van klachten geeft. Dit geldt voor RSI, rugklachten en nekklachten, concentratieverlies hoofdpijn, en gebrek aan energie.

Daarnaast kan ik aanvullend advies geven over houding en gezondheid, voeding en beweging.

Coaching

Tijdens een stoelmassage word ik op een informele, spontane wijze geïnformeerd over de gewoonten van u. Daar waar het uw gezondheid en gevoel van welbevinden aangaat kan ik advies en feedback geven.
                                                                
Zo kan iemand die ’s ochtends niet uitgerust wakker wordt, van mij het advies krijgen om ’s avonds geen koffie meer te drinken en de computer of TV voor het slapen gaan een uur eerder uit te zetten. Deze eenvoudige maatregel verhoogt de melatonine aanmaak in het lichaam. Dit hormoon bevordert de nachtrust en stimuleert het immuunsysteem waardoor men meer uitgerust opstaat.

Voedingsadviezen

Een mens is wat hij eet. Hoe iemand functioneert is voor een deel afhankelijk van zijn voedingspatroon. Bijna iedereen leeft in de veronderstelling dat hij of zij gezond eet. Voeding behoort energie te geven en niet slaperig te maken. Na de lunch zie je vaak dat de energie afneemt.
Vaak als gevolg van verkeerde voedselcombinaties of een te hoge inname van geconcentreerde koolhydraten met als gevolg schommelende bloedsuiker spiegels en de bekende energie dip.

                                                            
Zonder u een fanatiek dieet te willen zetten, kan ik advies geven over de meest recente inzichten op het gebied van gezonde voeding en dieetmaatregelen en hoe voeding de gezondheid en vitaliteit kan verbeteren.